El dijous dia 5 de juny es va celebrar a l’Escola de Formació Professional La Safor de Beniarjó la X Trobada Empresa-Centre la Safor on assistiren les empreses que han col·laborat durant el present curs en la Formació en Centres de Treball de l’alumnat del Centre.
La Directora del Centre, Isabel Diaz Ruíz, va donar la benvinguda als assistents, trobant-se l’alumnat que finalitza cicles formatius: Jardineria i Floristería, Preimpressió digital, Gestió Administrativa i Educació Infantil, a més a més del PQPI d’Activitats auxiliars en vivers, jardins i centres de jardineria. També es trobaven les empreses col·laboradores i familiars de l’alumnat. Acaba la seua intervenció desitjant a l'alumnat que el pas per l'Escola haja estat un espai de convivència, de formació i creixement personal.
La ponència de la Trobada titulada” Creativitat i Talent com a capacitats del segle XXI”, va ser a càrrec d’un ponent de luxe: En Pau Rausell Köster.
En Pau Rausell Köster, nascut a Gandia és llicenciat en Economia i empresarials i Doctor en Economia Aplicada. És professor titular del Departament d'Economia Aplicada de la Universitat de València i des del 1995 és Director de la Unitat d'Investigació en Economia de la cultura (Econcult), adscrita des en l'any 2008 a l'Institut Interuniversitari de desenvolupament local (IIDL).
La ponència comença introduint el concepte de què entenem per sistema econòmic, definint-se com la manera que tenim per a organitzar-nos i determinar què produïm i com ho distribuïm. Però la pregunta més important és: Per a què ho fem?
L'objectiu d'un sistema econòmic és satisfer les necessitats dels individus i la comunitat en la qual s'instaura. Segueix amb la identificació de les necessitats humanes segons la Piràmide d'A. Maslow, en la base de la qual trobem les necessitats fisiològiques( menjar, descansar, dormir,...), en el següent graó es troben les necessitats de seguretat física i psicològica, després les necessitats de socialització i de pertinença, passant a les necessitats d'autoestima o de reconeixement i en l'últim graó estaria en la necessitat d'autorrealització que és quan les persones podem ser realment feliços i ens podem trobar en les millors condicions de desenvolupar les nostres potencialitats.
Un sistema econòmic consta principalment dels recursos naturals, del treball, el capital, l'organització i l'intercanvi. Estem immersos en un sistema capitalista, i el sistema capitalista com a sistema econòmic què significa?: " si cadascú mira el seu benefici afavorirà el conjunt, o siga està basat en la propietat privada.
Els principis del capitalisme com a sistema econòmic es basa en:
El mercat, mitjançant els preus és l'indicador de les necessitats de la demanda, la crítica seria que l'assignació per part del mercat genera moltes ineficiències.
Altre principi és que els incentius dels individus per a participar en el joc econòmic són la maximització de la seua utilitat. Com a crítica senyala que els individus no sols actuen pel seu propi benefici. En el sistema capitalista, la distribució dels bens de producció es fa entre el treball, el capital i l'Estat, però la majoria de les nostres necessitats no es satisfan en bens de mercat. Esmenant a Thomas Pikketty, Pau Rausell senyala que el capitalisme no redueix les desigualtats sinó les incrementa.
Actualment ocorre una democratització de la creativitat gràcies a la digitalització: qualsevol potser un creador, qualsevol potser fotògraf, autor,... gràcies a les ferramentes de la digitalització.
Parteix de la qüestió central: Per què ara és el moment del talent, la creativitat i la innovació a Europa?
La cultura i la creativitat permet una millor satisfacció de les nostres necessitats. Ens fa més rics,... i serveix per a resoldre i actuar sobre els problemes. A més a més, ara és el moment del talent, la creativitat i la innovació per un seguit d'avantatges tals com: hi ha suficient riquesa per a cobrir les necessitats bàsiques, existeix una quantitat notable de recursos culturals i creatius, disposem d'una població ben formada, i tenim un model i un estil de vida que afavoreix la interacció social i creativa. La creativitat potser siga una manera de viure i també potser que ens faça més feliços. La gent que utilitza la seua innovació són més feliços i també més rics.
A partir d'ací introdueix la idea de quines són les capacitats dels creatius/ves i innovadors/ores: ressalta principalment: capacitat per a trobar noves idees i solucions, l'ús d'ordinador i internet, coneixements d'altres àrees o disciplines, predisposició a qüestionar idees pròpies i alienes, capacitat per rendir baix pressió, capacitat de detectar noves oportunitats, coneixement de la seua àrea, capacitat per parlar i escriure idiomes estrangers, principalment.
Per últim conclou que el talent i la creativitat i la capacitat d'innovar són uns dels recursos millor distribuïts, i la societat valenciana té algunes característiques que fan que aquestos atributs puguen ser aprofitats, els valencians hem de fer "reset" i reconstruir els nostres referents i una via possible és aprofitar i incorporant la creativitat en el nostre estil de vida, cal reclamar de l'esfera pública la seua responsabilitat en el desenvolupament d'un estat de benestar que corresponga al nostre nivell de desenvolupament però al mateix temps assumir les responsabilitats individuals."
A continuació, es passà a la entrega de certificats a l'alumnat que finalitza cicles i a les empreses que han col·laborat en la Formació en Centres de Treball del present curs.
Per acabar en un vi d'honor, acompanyats i amenitzats pel grup de joves saforenc "Lamprea", grup musical guanyador de la darrera edició del Calaix Jove, Lamprea, recentment ha tret el seu primer disc en el mateix nom que el grup i el composen: Victor Estruch ( percussió), Diego Rausell ( Baixista), Ivan Espí (Guitarra) i Carles García ( guitarra).
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada